Απολαύστε υπεύθυνα


 

 

Πάμε Θέατρο


  Αλέξανδρος Δουμάς

Oι τρεις σωματοφύλακες Ο πύργος του Νελ


Oι τρεις σωματοφύλακες του Αλέξανδρου Δουμά

Les Trois Mousquetaires by Alexandre Dumas (1844)
Έργο μεγάλης διάρκειας (3:41:28)

Σκηνοθεσία: Μιχάλης Μπούχλης
Μετάφραση: Χάρης Λαμπίδης
Μουσική επιμέλεια: Σοφία Μιχαλίτση
Επιμέλεια ήχων: Xρήστος Κάσδαγλης
Ρύθμιση ήχου: Βασίλης Καράς
Παραγωγή: Δημήτρης Φραγκουδάκης
Οργάνωση παραγωγής: Βίκυ Μουνδρέα
Παίζουν με τη σειρά που ακούγονται οι ηθοποιοί:
Βασίλης Μητσάκης, Στέφανος Ληναίος, Νότης Περγιάλης, Βάσος Ανδρονίδης, Τάκης Βουλαλάς, Γιώργος Τζώρτζης, Λουκιανός Ροζάν, Κώστας Καζάκος, Άννα Κυριακού, Χρήστος Κατσιγιάννης, Κώστας Παληός, Έλλη Ξανθάκη, Μίμης Χρυσομάλλης, Δάφνη Σκούρα, Αλίκη Γκούμα, Τώνης Γιακωβάκης, Έλλη Φωτίου, Σταμάτης Ράπτης, Βέτα Προέδρου, Κώστας Πρέκας, Σταύρος Ξενίδης, Χριστόφορος Μπουμπούκης, Γιάννης Μιχαλόπουλος, Μαρία Φωκά, Μιχάλης Μαραγκάκης, Γιώργος Μιχαλακόπουλος, Γιάννης Βογιατζής, Αντώνης Αντωνίου, Κώστας Καστανάς, Πέτρος Λεωκράτης.
Ηχογράφηση 1966
*Από το αρχείο της ΕΡΤ

 
Ηχητικό Ντοκουμέντο
Θεατρική παράσταση:
Oι τρεις σωματοφύλακες του Αλέξανδρου Δουμά
Διάρκεια: 3:41:28

*Με αριστερό κλικ: Άνοιγμα αρχείου (live), με δεξί κλικ -αποθήκευση ως-: ή -αποθήκευση προορισμού ως- για την αποθήκευση του αρχείου.

Yπόθεση:
Ο νεαρός ντ' Αρτανιάν φτάνει στο Παρίσι φιλοδοξώντας να γίνει σωματοφύλακας του βασιλιά. Εκεί γίνεται φίλος με τους τρεις σωματοφύλακες Άθω, Πόρθο και Άραμι, κι όλοι μαζί μπλέκονται σε διάφορες περιπέτειες, που ξεκινούν από τις συμπλοκές τους με τους φρουρούς του δολοπλόκου καρδινάλιου Ρισελιέ και φτάνουν μέχρι την εμπλοκή τους στην ιστορία της βασίλισσας με τον δούκα του Μπάκιγχαμ. Απ' τα ταξίδια στο Λονδίνο για τις υποθέσεις της βασίλισσας, μέχρι την πολιορκία της Λα Ροσέλ με τον στρατό του βασιλιά, οι τέσσερις φίλοι παραμένουν αχώριστοι, κάνοντας σύνθημά τους το «Ένας για όλους και όλοι για έναν».
Η νέα διασκευή του πιο πολυδιαβασμένου έργου του Αλεξάνδρου Δουμά (πατέρα) για το παιδικό και νεανικό κοινό απλοποιεί την πλοκή του πρωτοτύπου, διατηρώντας τη ζωντάνια των διαλόγων του συγγραφέα. Η προσθήκη τραγουδιών υπογραμμίζει τα διαχρονικά μηνύματα του έργου, ενώ το σύνθημα «Ένας για όλους και όλοι για έναν», σε μια εποχή που η παιδική βία βρίσκεται σε έξαρση, καλεί τα παιδιά να γίνουν με τη σειρά τους μικροί σωματοφύλακες στο σχολείο τους και στη γειτονιά τους.

Αλέξανδρος Δουμάς

Ο Αλέξανδρος Δουμάς γεννήθηκε το 1802 στο χωριό Βιγιέρ-Κοτρέ (Villers-Cotterets) της Γαλλίας και ήταν εγγονός ενός Γάλλου ευγενούς, που έζησε για πολλά χρόνια στις Δυτικές Ινδίες. Πατέρας του ήταν ο Θωμάς Αλέξανδρος Δουμάς μικτής αφρικανικής καταγωγής. Ο πατέρας του Αλέξανδρου Δουμά, Θωμάς- Αλέξανδρος ήταν γιος του Alexandre-Antoine Davy de la Pailleterie, Γάλλου ευγενή και ανώτατου αξιωματικού στο πυροβολικό της γαλλικής αποικίας του Άγιου Δομίνικου (σήμερα Αϊτή) και της Marie-Cessette Dumas μίας σκλάβας Αφρο-Καραϊβικής καταγωγής. Δεν ήταν γνωστό αν η Marie-Cessette είχε γεννηθεί στην Αφρική ή στον Άγιο Δομίνικο (αν και το γαλλικό της επίθετο υποδηλώνει πώς ήταν Κρεολή), ούτε είναι γνωστό από πια αφρικανική χώρα ήταν οι πρόγονοί της. Ο Θωμάς -Αλέξανδρος γύρισε στη Γαλλία με τον πατέρα του και εκπαιδεύτηκε σε στρατιωτική σχολή και έπειτα μπήκε στο στρατό. Παντρεύτηκε την Μαρί Λαμπουρέ, την κόρη ενός ταβερνιάρη, και μετά από έναν καβγά με τον πατέρα του άλλαξε το επίθετο του και πήρε αυτό της μητέρας του (Δουμάς).
Ο Θωμάς-Αλέξανδρος έφτασε το βαθμό του στρατηγού μέχρι την ηλικία των 31, ο πρώτος από τις Γαλλικές Αντίλλες που έφτασε αυτό το βαθμό. Πολέμησε με διάκριση στους Γαλλικούς Επαναστατικούς Πολέμους. Αν και στρατηγός του Βοναπάρτη στην ιταλική και αιγυπτιακή εκστρατεία έπεσε σε δυσμένεια μέχρι το 1800 και ζήτησε άδεια να γυρίσει πίσω στη Γαλλία. Στην επιστροφή του το καράβι έπρεπε να δέσει στη Σικελία, όπου αυτός και οι σύντροφοι του έγιναν αιχμάλωτοι πολέμου για δυο χρόνια. Σε αυτό το διάστημα η υγεία του διαλύθηκε. Μέχρι τη γέννηση του Αλέξανδρου ο πατέρας του είχε φτωχύνει. Ο Θωμάς-Αλέξανδρος πέθανε το 1806, αφήνοντας την οικογένεια χωρίς πόρους. Ο Αλέξανδρος είχε και μια μεγαλύτερη αδερφή τη Μαρί-Αλεξαντρίν (γεννηθείσα πριν το 1789).

Όμως η φτώχεια είχε πολύ μικρή επίδραση στο νεαρό Δουμά. Η μητέρα του εμπιστεύθηκε τη μόρφωσή του στον παπά του χωριού, ο οποίος ανέλαβε να του μάθει τα στοιχειώδη γράμματα. Η μεγάλη ζωτικότητα του Αλέξανδρου και η κλίση του στα παιχνίδια, τον έκαναν κάπως αδιάφορο στα μαθήματα και φαινόταν πως δεν είχε καμία κλίση για τα γράμματα και ακόμα λιγότερη για τα μαθηματικά. Ποτέ δεν προχωρούσε πέρα από τον πίνακα του πολλαπλασιασμού. Του άρεσε να παίζει μέσα στα δάση, να μιμείται τα πουλιά, να κυνηγά και να ψαρεύει. Το μόνο που τον έκανε να ξεχωρίζει στο σχολείο ήταν ο γραφικός του χαρακτήρας. Έτσι, αν και δεν πήρε καλή μόρφωση, σε ηλικία 12 ετών προσλήφθηκε ως γραφέας σε ένα συμβολαιογραφείο, όπου αντέγραφε με το χέρι ολόκληρους ογκώδεις τόμους και μακροσκελή έγγραφα. «Ο Μιγάς Μάγειρας» "Τhe Quadroon Chef": Καρικατούρα του Δουμά από τον Amedee de Noe, που δίνει έμφαση στην αφρικανική του καταγωγή.

Το 1822 πήγε στο Παρίσι, όπου ο γραφικός του χαρακτήρας και το γεγονός ότι ο πατέρας του ήταν λίγο-πολύ γνωστός, του έδωσε μία θέση αντιγραφέα στο γραφείο του Δούκα της Ορλεάνης και μέλλοντα βασιλιά Λουδοβίκου Φίλιππου. Οι απολαβές του ήταν 1.200 φράγκα του χρόνο. Αν και τα χρήματα αυτά μόλις του έφταναν για να ζήσει, ο Δουμάς μπήκε στο πνεύμα της εύθυμης παρισινής ζωής. Βρίσκοντας πως τα έσοδά του ήτανε πάρα πολύ λίγα και δεν του φτάνανε για μια πολυδάπανη ζωή, ο Αλέξανδρος Δουμάς αποφάσισε να γράψει για το θέατρο, βρίσκοντας πως ο τρόπος αυτός ήτανε σίγουρος για να κερδίσει περιουσία. Το καινούργιο στυλ με το οποίο έγραφε άρεσε στο κοινό και το 1825 κέρδισε τα πρώτα του χρήματα ως συγγραφέας. Παράλληλα, άρχισε να κινείται στους φιλολογικούς κύκλους. Γνωρίστηκε με τον Βίκτορα Ουγκώ, τους ποιητές Αλφόνς Λαμαρτίν και Αλφρέντ ντε Βινί, καθώς και άλλους νέους συγγραφείς.
Ο Δουμάς υπήρξε ένας από τους πρώτους ρομαντικούς. (Πηγή: Βικιπαίδεια).

Οι τρεις σωματοφύλακες
του Αλέξανδρου Δουμά
Κ.Θ.Β.Ε.

Συγγραφέας: Αλέξανδρος Δουμάς
Απόδοση: Ξένια Γεωργοπούλου
Διασκευή: Ξένια Γεωργοπούλου
Στίχοι: Ξένια Γεωργοπούλου
Σκηνοθεσία: Γιάννης Βούρος,
Δραματουργική επεξεργασία: Γιάννης Βούρος
Σκηνικά: Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα
Σκηνικά: Ράνια Υφαντίδου
Κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα
Κοστούμια: Ράνια Υφαντίδου
Μουσική: Κώστας Βόμβολος
Πρώτη Παρουσίαση: Βασιλικό Θέατρο, 06/10/2013
Με την υποστήριξη του Ως3



Ο πύργος του Νελ του Αλέξανδρου Δουμά

La tour de Nesle by Alexandre Dumas (1832)
Έργο μεγάλης διάρκειας (3:13:34)

Σκηνοθεσία: Ίων Νταϊφάς
Μετάφραση και ραδιοφωνική προσαρμογή: Δημήτρης Κωνσταντινίδης
Μουσική επιμέλεια: Λώρα Βελέντζα
Τεχνική επιμέλεια: Σταματία Σούλτη
Παραγωγή: Αιμιλία Κτενά
Παίζουν με τη σειρά που ακούγονται οι ηθοποιοί:
Αφήγηση της Δέσπως Διαμαντίδου, Έλσα Βεργή, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Στέφανος Ληναίος, Νάντια Χωραφά, Κώστας Σαντοριναίος, Χρήστος Κατσιγιάννης, Γιώργος Πλούτης, Θάλεια Καλλιγά, Σπύρος Ολύμπιος, Μιχάλης Μπούχλης.
Ηχογράφηση 1956
*Από το αρχείο της ΕΡΤ

Ηχητικό Ντοκουμέντο
Θεατρική παράσταση:
Ο πύργος του Νελ του Αλέξανδρου Δουμά
Διάρκεια: 3:13:34

*Με αριστερό κλικ: Άνοιγμα αρχείου (live), με δεξί κλικ -αποθήκευση ως-: ή -αποθήκευση προορισμού ως- για την αποθήκευση του αρχείου.

Yπόθεση:
Νουάρ! Γότθικ! Μυστήριο! Δράμα! Ένα καταπληκτικό έργο από τον Αλέξανδρο Δουμά.
Το έργο έχει ιστορική βάση. Διαδραματίζεται στο Παρίσι, στο πύργο του Νελ στα περίχωρα της μικρής τότε Γαλλικής πρωτεύουσας, στα 1314, ερμηνεύει αρκετά ελεύθερα διάφορα πραγματικά γεγονότα και συγκεκριμένα μια σειρά από εγκλήματα που συγκλόνισαν τότε την Γαλλική κοινωνία.
Πραγματεύεται την ζωή της Μαργαρίτας της Βουργουνδίας σύζυγο του βασιλιά της Γαλλίας Λουδοβίκου του Ι΄.
Ο βασιλιάς Φίλιππος Δ΄ ο Ωραίος πεθαίνει. Ένας αδύναμος χαρακτήρας, ο γιός του ο Λουδοβίκος Ι΄ ο Ισχυρογνώμων του οποίου η σύζυγος Μαργαρίτα της Βουργουνδίας είναι φυλακισμένη για μοιχεία από τον πατέρα του, διαδέχεται έναν εξαιρετικό μονάρχη.
Κι ενώ η Ευρώπη περιμένει έναν νέο Πάπα κι ο λαός λιμοκτονεί, οι αντιζηλίες, οι σκευωρίες και οι ίντριγκες κατασπαράζουν την Αυλή της Γαλλίας και οδηγούν ευγενείς, αυλικούς και τραπεζίτες, αλλά και το βασιλιά τον ίδιο σε αδιέξοδο. Δεν θα μπορέσουν να βγουν παρά μόνο με το έγκλημα.
Στην τάφρο του πύργου του Νελ ή στις όχθες του Σηκουάνα βρισκόντουσαν κάθε πρωί πτώματα νέων ανδρών. Ποιος τους σκότωνε;
Ποιο ήταν το άγνωστο δολοφονικό χέρι που χτυπούσε;

 




   



Απολαύστε υπεύθυνα




   

Copyright © ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ Ως3
Aνάπτυξη & Yλοποίηση: Ως3 Π.Ο.Ε.Α.Μ.
Πρότυπη Οικολογική Εκδοτική Αγροτουριστική Μονάδα Ως3